Recension: min utställning i Vadstena

Utställningen i Vadstena på galleriet ”Mitt vardagsrum vid Vätterna” pågår till och med den 19 augusti, och mellan den 16 – 19 augusti kommer jag besöka och vakta galleriet. Jag kommer sitta och göra mina illustrationsuppdrag i Vadstena under dessa dagar. Öppettiderna är kl. 14 – 18. Så har ni vägarna förbi Vadstena och galleriet kan ni fråga mig direkt om någon specifik målning. Galleristen Rune Lemon frågade om jag kunde komma ned och avlösa honom så att han kunde göra lite ärenden, och det har jag faktiskt inget emot. Det är kul att träffa människor och det brukar komma en hel del till galleriet under sommaren i Vadstena. Det blir som en extra semester, trots att jag ska jobba med både utställningen och mina illustrationsuppdrag. Jag fick en recension den 31 juli i Östgötakorrespondenten, Corren. Skriven av Ewe Olsson. För att läsa hela recensionen klicka här >>>

Utställningen visar ett 10-tal målningar i urval ur min serie målningar jag gett namnet ”Snapshot Stories”. Här är ett exempel på en av målningarna, ”Red Route 66”.
Om ni vill se fler målningar från denna utställning i Vadstena som pågår till den 19 augusti, gå då in på min hemsida via www.canvas.nu välj sedan konst och i drop-menyn, Målningar-galleri.

De tre första målningarna på min webbsida som har namnet ”Exit”, ”Enter” och ”Approaching Phoenix”, ställs dock inte ut i Vadstena. De kommer visas vid ett senare tillfälle, en annan utställning.